Garanti Bankası UGİ Robotu’nun 3D Baskısı ve Yüzey İşlemi

Yüzey İşlem, , , , , , , Haziran 14, 20160Yorumdogancan
3D Yazıcı ile üretilen objelerde yüzey katman katman görünmektedir. Bunun nedeni ise bilgisayar ortamında tasarlanan 3D Modelin 3D Yazıcıda tıpkı bir binanın inşa edilmesi gibi katman katman üretilmesinden dolayıdır. Ayrıca FDM (Fused Deposition Modeling) teknolojisinde 3D Baskılar tek renkte olmakta, renkli objeler elde edilememektedir.
Bu yazımızda sizlere Garanti Bankası’nın UGİ robotunu nasıl boyamaya hazır hale getirdiğimizi ve boyadığımızı anlatacağız.
  1. Macun & Zımpara
3D yazıcıdan çıkan objemizde bazı küçük yüzey problemleri olabilir. Bunları gidermek için ilk önce objemize çelik macunu çekiyoruz. Macun kurumasını bekledikten sonra ise su zımparası ile yüzeyi daha da pürüzsüz hale getiriyoruz. Böylece ilk çıktıda olduğu gibi yüzey katman katman değil daha düz bir hal almış oluyor. Şimdi boyamaya hazırız.
  1. Astar & Boyama 
Macun ve zımpara işleminden sonra boyama öncesinde objemize bir kat astar atıyoruz. Bunun nedeni ise boyama öncesinde objemizi mat hale getirmek. Eğer boyama sonrası 3D Baskımızda parlak bir görüntü istiyorsak bunu en son vernik ile sağlayabiliriz. Astarın bir diğer nedeni ise boyanın yüzeye daha iyi tutunuyor olması sağlamak. Ayrıca astar boyama sonrası macunlu yerlerin macunsuz yerlerden daha farklı görünmesini de engelliyor. Yani astar olmazsa olmaz
Astar sonrasında farklı renklerde boyanacak yüzeyleri belirleyip maskeleme işlemi yapmamız gerekiyor. Maskelemeyle beraber artık akrilik sprey boyayla objemizi boyayabiliriz. Genel olarak objemizi istenilen renge boyadıktan sonra detayları ise airbrush ya da fırça ile boyuyoruz.
Yapılan işlem ve boyaların yüzeyde korunması için tüm yüzeye vernik atıyor ve işlemi bitiriyoruz.

Yorum yazınız.