ZBRUSH’DA YÜKSEK POLİGONLU MODELİMİZİN POLİGON SAYISINI NASIL DÜŞÜRÜRÜZ?

Haberler, , , Aralık 2, 20190Yorum3Durak-3DBaskı

Dijital ortamda çok güzel bir cisim modelledik ya da indirdik diyelim, ancak poligon sayısı ZBrush’dan başka bir ortamın algılayamayacağı kadar kadar çok. Peki modelimizin poligon sayısını kalite kaybına uğramadan nasıl düşürebiliriz?

Çözüm çok basit. ZBrush programında modelimiz açık iken ZPlugin sekmesine geliyoruz.

Burada Decimation Master’a tıklıyoruz.

Modelimizin rengini kaybetmek istemiyorsak ‘’Use and Keep Polypaint’’ seçeneğini işaretliyoruz 3

3-Decimate yazan bölgede poligon sayısını düşüreceğimiz yüzdeyi ayarlıyoruz, %20 genelde iş görüyor

Daha sonra 2-Pre Process bölümünde sadece seçili olan modeli decimate etmek istiyorsak ‘’Pre-Process current’’ı, sahnedeki tüm modelleri decimate etmek istiyorsak ‘’Pre-Process All’’u işaretliyoruz.

Bu aşamada program hesaplama yapıyor olacağından hesaplamanın bitmesini bekliyoruz. Hesaplama bitince ise yine sadece seçili olan modele işlem uygulanmasını istiyorsak ‘’Decimate Current’’a, tüm modelleri istiyorsak ‘’Decimate All’’ seçeneğine tıklıyoruz

ve sonuç olarak modelimiz kalite kaybına uğramadan daha az poligonlu ve daha az yer kaplayan bir hale bürünmüş oluyor.


Yorum yazınız.

× Whatsapp Hattı